måndag 12 januari 2009

Godmorgon sunshine! Sovit till tolv och det känns bra. Jag hade kunnat sova tills nu om jag fick bestämma men tuyvä'rr. Idag är det tydligen djurens dag. Var tvungen att följa med pappa med katten till djursjukhuset. Denna jävelkatten! Sen efter det var det dags för att gå igenom larmet som pappa fixat. Alla suckade. jag förstår pappa. Oxie är Oxie. Vi har aldrig behövt larm innan, men nu behövde det. mamma klagar. varför? för det är helt enkelt för dyrt. Jag tänker annorlunda, Skulle det bli inbrott och min dator, familjens tv, min egen tv, familjens dator och lite mer värdefulla smycke är försvunna, så är inte larmet så jävla dyrt. och jag tror inte hunden räcker som ett larm. Tvärtom. Han lägger sig och spelar död & rullar runt om man har med sig mat.

Under upptäckten av larmet så märkte jag att alla hade färgade nycklar i familjen. Alla förutom jag. Syrran hade rosa, mamma hade röd och pappa en grön. Jag blev ursinnig. Varför hade inte jag någon? Så istället för att fokusera mig på larmet så släppte jag allt och börja frågesätta familjen varör jag var en sådan outsider. Mamma och pappa börja asgarva och tog mig inte på allvar. Kanske var jag för allvarlig med situationen. Pappa hade en bra förklring, men han sa också att jag kunde få måla min om jag ville. haha. Nu när man tänker efter så förstår jag varför jag dom garvar. En jävla färgad nyckel. Men jag vill också ha en färgad nyckel!

Men vilket ansvar! Jag går alltså runt med ett larm på min nyckelring. och skulle jag tappa mina nycklar så är det ganska illa. vart ska jag stoppa nycklarna när jag går ut? Innanför bh.n? Vi vet vad som hände med min BH på sensation. Nu får man allt tänka ut ett smart ställe att ha dom på. Säg inte väskan. Jag har blivit av med tre väskor med hela mitt liv i, under två års tid bara.
Jag kan trösta mig att jag är bra på något i alla fall.

/xxx Lisette

Inga kommentarer: