lördag 10 januari 2009

Dagens roligaste:

Föräldrana här hemma tjaffsar om vem som tog sönder deras gemensamma dator. Inte var det mamma och inte var det pappa. pappa betalar för den, aldrig skulle han ta sönder den, enligt han. Ändå så är det tredje gången pappa köper en ny dator, för alla andra gånger så har han spillt grogg på de andra. Då har man råd! men inte denna gången. Skulle aldrig komma på frågan att det var han. Därför måste det vara mamma. Och ja, efter många om och men så var det mamma.

pappa: vi ska fan aldrig ha en ny piss dator! Du bara tar sönder dem!
mamma: jag?! vad menar du med det? Okej fint vi ska inte ha dator. Finns två andra dator i huset.
Jag: hähä - där tror ni båda fel. Ni rör varken min eller Denises, ni tar bara sönder dom!
Mamma: vad ska vi då göra? vi måste ha en dator!
pappa: jag köper ingen ny dator. punkt slut.

http://www.skogsglantan.ac/skogsglantan/bilder/datorproblem_50x50.gif

Tidigt imorse ringde pappa och sa att dom sitter fast på motorvägen. Bilen har lagt av. jag skratta och jag skratta. Köpa en ny bil med kanske? Nej och nej, fick jag till svar. Dom skulle åka iväg och handla en dator och det var därför allt detta skedde. Jag skratta ännu mer.
Detta är beviset på att datorer styr våra liv. Vi kan inte vara utan dem. Vi struntar i om allt annat går sönder på vägen medans vi försöker att få tag i dem. Måste....ha...dator!
puss lunkentuss/Lisette

Inga kommentarer: