torsdag 29 januari 2009

DIAMONDS ARE FOREVER


haha, nääästan lite tröt tpå mig själv. ställer klockan på tio, somnar om till elva. Och jag har SÅ mycket att göra idag. Fyfan vad det ger en lite ångest, men jag hoppas jag hittar lika mycket idag som jag hitta igår.

Jag kände mig som världens bästa shoppare, jag kunde handla vad som helst! Såå, jag gick in på åhlens för att spana in byxor och så såg jag parfymaffären. jag stod lite utanför och kika in. Jag spana och sniffa efter doften som kom ut därifrån. Sen dök bara orden upp i huvudet "nej nu jävlar!" och mina fötter drog mig in till Armani Diamond. Jag tog den första bästa och ställde mig i kassan, tog fram mitt kort, drog det, fick kvitto, gick sedan ut med snabba steg. Fortsatte mina snabba steg till hår avdelningen, såg en platttång, en rosa! Wunderbart, handla den och hoppsan, vad man fick glädje i kroppen. Nu har jag dom båda, som jag velat ha sålänge, som jag hade kunnat skaffa för längesedan, men alltid hittat på ursäkter. Igår fanns inga. Bara jag och plånboken i hand i hand.

Sen var det dags att betala räkningar och Stockholm. Men det är en annan femma. Nu är det dags för Stadium. jag pröva mina gammla trasor till träningkläder igår. Slitna överallt. jag kunde klätt ut mig till luffare. Och sen är det det här, byxor. Idag ska jag försöka lyckas med byxor utan att handla något annat.
/Lycklig Lisette




Inga kommentarer: