torsdag 22 januari 2009

Jag ställer mig helt och hållet bakom de trotjänare som visade sig idag på MFF,s träning med en protest mot den kommande matchen mot FC Köpenhamn då FCK och den danska polisen har kommit överrens om att den ska spelas inför tomma läktare.


Tack vare den incident som hände 2005 i parken i mötet mellan just FCK och MFF í royal league då de blev "upplopp" av danska polisen på våran läktare där det slogs överallt, polisen var den drivande i detta fallet. Batonger slogs från höger och vänster de gjorde "tjurrusningar" genom gångarna och då kvittade det om det stod barn,kvinnor eller äldre där. De sprang. Och nej detta är inget jag bara säger för jag är mffare långt långt in i själen verkligen inte. Jag var på plats, jag stod så nära som de gick att så, jag stod mitt i det. Jag dukade för både och två batonger, de försöker slå sönder min kamera eftersom jag tog bilder på det hela. Mina bilder som enligt polisen var en av de bästa ledde till att man kunde se den i sydsvenskan, på sydnytt och mffs olika supporter tidningar. Blev kallad till förhör där jag vittnade mot danska polisen. Jag kunde peka ut fler stycken poliser, notera att alla var civilklädda. Jag kunde på rakarm säga vem som var hjärnan i de hela och vem som gjorde vad i princip. Tack vare jag stod så nära. En slökting till mig så jag bäras ut av 5/6 poliser efter han blivit nerslagen av minst lika många. Tyvärr ligger mina bilder på en av våra krashade datorer men ska försöka komma pt de på något sätt men hur ?



Danska polisen menar att de gjorde en korrekt insats för att lugna ner det hela, men vadå slogs vi med varandra? Självklart säger de det. De hade jag med sagt, danska polisen är känd för att vara otroligt hård och våldsam. Och att få en polisman fälld e tufft, men en har blivit straffad iaf men i vilken grad vågar jag inte svara på.


FCK klubbdirektör Flemming Østergaard berättade i all press morgonen därpå att de var malmösupportrana som startade allt och "vi" bara åkte dit för att bråka. Han tyckte de var idioter som inte hade ett skit att göra på en fotbollsmatch.


Malmö har fortfarande inte fått en ursäkt av Flemming så tycker matchen ska bojkottas då han varit drivande i frågan om spel inför tomma läktare.


Vägra samarbeta med Flemming Østergaard, bojkotta matchen, bojkotta köpenhamn.

// Stolt och stark Christoffer

Inga kommentarer: