onsdag 28 januari 2009

Min version av mitt livs kärlek

Ett år, ett år , ett år fatta så långt ett år är men hur pass otroligt snabbt det kan gå.

Jag minns den dagen än idag, som sgat lördagen den 26 Januari . Men hela historien började några månader innan det, jag vill minnas att de hela började i slutet av oktober. Vi "sprang" på varandra på nätet eller jag sprang på henne. Inget raggande eller något lisette var lisette och jag var bara christoffer och det innebär att vi bara dumma oss och pratade om allt meningslöst man kan prata om liksom. Efter ett tag bytade vi msn, satt och prata i början sen dog de bara ut, vet inte varför minns att jag såg henne ofta online men hade ingen anledning till att skriva till henne på något sätt. November och december gick sen hände något, en liten fe på ett moln strödde ner någon sorts "dragningskraftsmegasuperduper-pulver" och vi började prata på msn mer och mer. Efter ett tag kände jag hur rolig hon var och att jag ville ha mer kontakt med henne än på msn så gjorde ett desperat försök att ge ut min nummer hon tog det men några sms fick jag då inte. Sen en kväll plingar de till i mobilen och där står de typ" godnatt sov så gott akta dig för spöken " men typ ett sånt sms, jag var ju helt nollad visste inte vem detta var. Sen trillade min peng ner och de var ju hon LL på msn, som jag fortfarande inte visste namnet på, men jag frågade på msn så svarade lisette " de står ju i min msn " så då fick jag läsa om hennes mail som jag hela tiden läst som ett helt ord, så dååå satt den Lisette. :) Sms,andet blev mer och mer. Sms på fyllan när man var ute var vanligt, fraser som kom hit, jag e på slagt, är du ute? , hade vart kul att ses och liknande snålade vi inte på. Men de funka bara inte, vi träffades aldrig hände hela tiden något. Ser man ut som oss så är de ett pris man får ta när man e SINGEL! haha. inte annars!


Så var den då där Lördagen den 26 januari, en vanlig jobblördag för min del och de vankades inflyttningsfest hos vännen Richard, kunde bli hur bra som , dock kunde många inte, andra var sjuka och en del svek men de är en annan historia. En ljusblå/vit randig skjorta hade införskaffats under veckan. Väl hemma hos richars sms,ades det en del med lisette under ett relativt nyktert tillstånd och vi båda var ganska säkra på att vi verkligen skulle försöka träffas just den kvällen. Kvällen rullade på med en väldigt fart, mojitos varvades med öl och sms. Väl ute så blev det såklart slagt som man besökte minst en gång i veckan under den tiden. Ganska snabbt skicka jag iväg att jag var på slagtt och det hade vart jätte roligt om hon kom. Och de tyckte jag verkligen men hade hon inte kommit så hade jag inte dött liksom, så tajta var vi inte men jag hoppas des såklart. En och halv timme över 24 så är hon på väg. Hon sitter i taxi fick jag veta och mitt hjärta började slå snabbare. Jag menar denna tjejen tyckte jag var skit vacker, enormt söt. men inte träffat henne, inte pratat med henne på telefon ens. Vad skulle hon tycka om mig ? Hon var ju så fin. Lisette det är du än idag inte så jag menade.



Jag gick runt och runt bara för tiden skulle gå, var var mina vänner ? Jag vet inte hade inte tid och plats för fler tankar i huvudet just då. För varje sms kom hon närmare och närmare hennes sista sms minns jag mer än väl och nu i efterhand så vet jag att de är ett typiskt lisette sms " jag är i baren " . nej men grattis håll en plats så kommer jag. Men vilken bar i vilket rum ? Av någon skum anledning rör jag mig runt den baren där den blåaskönheten står och jag tittar upp så ser jag en otroligt vacker tjej som står med en mobil i handen och tittar lite smått och skrattar, är det hon tro ? Jo då allt tyder på det steppar fram nervöst med hjärtat i halsgropen ger henne en snabb kram och den första frasen jag kan gå fram är den klassiska " läget ? " hon mådde iaf bra. De gladde mig. Vi gick ett varv smådansa lite men de gick inte, var på tok för mycket folk sen lisettes val av skor passades inte sp hemskt bra till dans just vid den tidpunkten. Vi beställde in lite redbull drinkar stod och prata om allt oc´h skratta. Jag var verkligen jätte glad, hon var speciell. Jag ville såklart ha lite mer närkontakt med henne, inget hångel bara för att hångla, jag ville inte hångla med henne jag ville ge henne en kyss. Berätta hur fin hon var men det vågade jag inte, men att be om en puss på kinden och vända i sista sekunden så läpparna möts funkade. Lite ironi i det hela men ändå en puss. Jag vet den var pinsamm men ja, de e jag liksom. Bakom vita skynken satt vi sen halva kvällen och njöt hela kvällen. Alla detaljer där bakom berhöver jag inte gå in på, de e magiska.


Vi yrade runt i det tomma intet och den kändes verkligen bara so0m att det var vi på slagt. SÅ blev de till slut då vi nästan var de sista ut därifrån. Jag föreslår att vi skulle till bk och äta, men lisette kunde inte gå i sina skor så vi kastade oss i en taxi till gustav för att käka. Där satt vi och åt och skrattade åt allt och grisade ner som fan. Jag ville verkligen verkligen inte hem. Kunde jag sitta kvar på bk hela natten och dagen ? Ut från bk och stegen drar sig mot stadsbussarna på gustav så jag förutsatte att lisette skulle hem men vi stannade upp mitt på gustav och vi frågade varandra vad gör vi ? Och nu vill jag tacka alla öl och drinkar på richardsinflyttningsfest och alla redbull drinkar på slagt, skulle jag inte haft er så skulle jag aldrig vågat fråga om hon ville följa med hem. Men det ville hon, in i en taxi där jag charmör som jag e bara sätter mig fram men får ett pirr i magen när hon mitt på motorvägen böjer sig fram och tar lite lätt på mig.

Hemma på min parkering så närmade vi oss 79,an och då kom en liten klump i magen. usch vågar jag gå upp imorgon ? Alla frågor ? Visst visst det fick man ta, lite sent att ändra på de. Jag visade mitt rum som verkligen veeeeerkligen inte var städat och tanken var ju så långt ifrån som de går att bli att en tjej skulle följa med mig hem ( im not that type of guy ) . hemma ligger vi i sängen och håller om varandram och bara är otroligt mysiga. Hon ringer sin mamma och jag hör på hennes mamma att hon inte gillade att hon bara åkte hem sådär till en kille, jag kände mig som en våldtäcktsman jag menar henns mamma visste ju inte vem jag var då!.Det kändes riktigt riktigt bra. jag satte på Saw som vi låg och titta på, jag hörde mamma komma hem frpn jobb och då är klockan typ 07:30 mer minns jag inte, vi somnade. Jag vaknade pussade henne på pannan men de var något jag ångrade direkt, liksom märkte hon de ? Var jag för på ? var jag en tomte ? Hon märkte nog inget. Senare vaknar hon upp med att skratta, iiiinte bekvämt alls. Första tanken var vet hon inte vem jag e nu eller? Blev orolig men de visade sig att de var nog ganska bra ändå.

Söndagen tillbringade vi i våra kläder som vi sovit och festat med hela dagen innan.Såg hela säsongen Kvarteret Skatan óch shit vi skratta åt samma sak sama humor, jag menar fanns det någon med lika torr humor som mig ? Jag svalde både 10 och 11 gånger innan jag gick ner men de var ganska lungt faktiskt. Lisette åkte hem sen runt 17 tiden och de kändes vemodigt och konstigt. Jag följde henne ut till hennes taxi, så fort hon åkt tar jag upp mobilen och ringer min högerhand Robbin och beröttar om kvällen och dagen.

Hemma vid middagsbordet ställer mamma frågan " är det en tjej vi kommer att få se här fler gånger? " Shit vad skulle man svara på de ? Jag följde mitt hjärta och sa: JA! det får ni och blev ilröd om kinderna. Och jag ville verkligen träffa henne igen, ja gville se fler sidor av henne. Jag hoppades bara på att hon med ville det. Och tro de eller ej de ville hon! Hon var något speciellt, hon var/är inte som alla andra. Hon hade humor, hon kunde ta plats, hon sa kloka saker varvat med dumma :) och sen var hon fantastiskt vacker.

Idag sitter jag här ett år senare och är otroligt förälskad. Känns som jag fortfarande är nykär, jag är nykär. Kan sitta på bussen från jobb in mot stan och ska tröffa henne och ha fjärliar i magen . Jag älskar henne mer och mer för varje dag som går. Att de henne skratta gör så jag smälter, när jag får henne att skratta gär de hela mycket bättre. Jag vill ge henne hela världen, jag ville visa hela världen vem hon är, hur glad jag är och hur fantastisk hon är. Jag har aldrig träffat en tjej som lisette, jag har verkligen inte gjort de. Det finns ingen som henne. Frågar du mig tycker jag att vi har de fantastiskt ihop vi e ett liksom. Fick höra av en bekant att när jag och lisette pratar så fyller vi i varandra när vi pratar, vi är lika grisig och kan vara lika torra. Vi e lika lata och glada för pengar. Vi e kingar, vi e som Bonnie & Clyde. jag står bakom henne i allt hon säger allt hon gör . Hon är mitt allt, du är mitt allt. Att vi åkte till rhodos en vecka efter vi bara träffats ett par månader tyder på att de är något stort. Detta är bara början för mig, denna resan har bara börjat. vad vi än gör så skapar vi minnen och skratt, de kommer bli många fler. Beredd på att packa ner mitt rum och flytta och börja ett nytt liv. Vårt liv. familj lindhe-kepp!

Ett års dagen firas ju ofta med blommor och en fin middag och massa gulligullgull, men nej nej kingar som vi e sätter vi oss på Max kränger en burgare hinner in en runda på espresso sen ryker vi in på bio. Väl hemma blir de massa gullgull men de kunde ni väl räkna ut. Jag räknar redan dagarna tills två år. 26 januari 2010.


Tack för att du finns lisette, du ger mig så mycket glädje. Sluta aldrig vara du. Det finns bara en för mig. Kommer aldrig svika dig
Älskar dig!
Christoffer

Inga kommentarer: