måndag 26 oktober 2009

present på fredan & rosor på söndan.



Helgen är sagd. Men en detalj som har gjort min helg är en bok, två gulliga paket med tuggummi och en minibukett med blommor.

Först på fredagen så fick man två gulliga paket med tuggummi askar. Söt text. och han ville verkligen inte pika mig för min andedräkt. Men skulle fallet vara så...så skulle jag inte lyssnat. Finns inget härligare än att vakna upp en morgon med en sur andedräkt och verkligen andas på den man älskar så han/hon får känna av hur jobbigt dom lär få det framöver. Men tyvärr, min andedräkt är vad jag vet, inte så pjåkig. Söta askar var det i alla fall.
Christoffer köpte en väldigt rolig bok med. En kanin bok. Den handlar om kaniner som visar på vilka sätt man kan dö på. Låter hemskt, men det är så roligt att se. Jag kommer att lägga in några bilder dom närmsta dagarna så ska ni få se humorn som är så skadad hos oss två.
Med detta vill Christoffer att jag ska sitta hemma och tugga tuggummi och läsa om mördarkaniner, medans han går och jobbar.

Söndagen var inte lika dålig. Christoffer tar cyklen och cyklar iväg för lite frukost. Hem kommer han med en liten bukett. Doftar rosor. Rosor är så simpelt kan visa tycka. Jag kan hålla med...men inte när det kommer till frågan vem det är som har gett dom. Och vilket sammanhang. Vi firar inget och detta är vad jag får.



Nej, ord går inte att beskriva men jag är övertygad om att vad vi än går igenom. Tufft eller jobbigt, så vet jag att vi går igenom det med en nypa salt. Och vet ni vad? Jag älskar det.

Jag har aldrig gått och lagt mig med bitterhet som är så bitter så det går att smaka. Jag har aldrig gått och lagt mig med tvivel inombords. Jag har aldrig ångrat mitt val. Jag har aldrig mått dåligt av det jag känner. Jag har aldrig tvivlat. Jag har aldrig slutat älska. Jag har aldrig förlorat en känsla av älska.

Men jag har börjat förstå vad "älska" innebär för varje dag som går, jag har legat vaken en extra min för att tänka på min käraste. Jag har lagt ut en extrapeng för min kärlek även om man inte alltid har råd så har man dragit in på det man själv behöver för att kunna tillfredställa sin kärlek. Jag fightas med underbara känslor som kommer varje dag. Jag tittar mig alltid en extra gång i speglen precis innan träff. Jag har lärt mig att gå hela vägen ut.

you and me, happelii.

[LISETTE]

Inga kommentarer: