tisdag 6 oktober 2009

Inte utan min ipod.


jag har nu legat i sängen, fått morgonsolen rakt på magen och njutit av den värma känslan. Föntsret har stått öppet under natten och det är svalt och skönt. Idag är det "inget att göra"-dag. Förutom att jag ska träffa Christoffer. Men så bestämde jag mig för att ladda upp min gamla Ipod. Har haft tre stycken ipod i mitt liv. Hade jag haft min första kvar så hade jag inte byttat ut den för något för det var den första, som jag jobba ihjäl mig på för att sedan bli rånad på den. Mitt liv var inte desamma för ett halvår. Sen köpte jag min röda ipod och blev blixtförälskad över färgen. Jag hade den något år sen var det dags för kärlek med Christoffer och då fick jag min rosa ipod. Och den kommer jag inte byta ut på ett tag.

Just nu sitter jag och lyssnar å lite låtar från den röda ipoden. Ojoj, vilka låtar. Vilken musiksmak man hade. Varken gräslig eller ljuvlig. Jag var inne på min kärleks tid. En massa snyft låtar och en hel del lugnar. Min elektroniska sida till musik fanns inte där lika mycket dels för att jag blev ganska trött på den under en period. Jag förstår inte riktigt varför. Idag är den musiken en del av mig totalt.

Jag tänkte i alla fall dela med mig lite av musiken som finns i min röda ipod. Det är lite unikt hur många minnen man skapat av dessa låtar och hur man tänker tillnaka till både bra och dåliga dagar. Jag tänker skoltid, nyår, göteborg, tårar av lycka och sorg och studenten!

1
the killers - all these things that i've done

the killers - believe me natalie
Lykke Li - breaking it up
way out west - anything but you
familjen - det snurrar i min skalle
maskinen - segertåget
keane - everybody's changing


2
Ludacris feat. Nate dogg - area codes
joe - baby where you at
J.holiday - bed
trey songs - can't help but wait
outlandish - calling you
leona lewis - bleeding love leona lewis - forgive me
chris brown - forever


3
chris lake ft. laura V - changes
orkidea - beautiful (alt +F4 remix)
Britney spears - breathe on me (james holden vocal remix)
sunlounger ft. Zara - crawling
gabriel & dresden - dangerous power (cicada full vocal mix)
deep dish - say hello
deep dish - dreams
rachel starr - to forever (moonbeam remix)
faithless - music matters
starsailor four to the floor (thin white duke mix)

(det finns så många som jag vill lägga in, så många låtar som jag inte trodde jag lyssna på. Tex nummer två. Inte trodde jag att de låtarna ens fanns men dom funkar att lyssna på. Och Nummer 3, oh maaajgaaaad. Längesedan. Tänk att den smaken har utvecklas något kopiöst mycket. och nummer 1. Det är musik som alltid går hem. )
- Var man allätare då och kanske fortfarande är?

LISETTE

Inga kommentarer: