tisdag 27 oktober 2009

Jag är ung och säker.

Ung? Check.
Säker? CHECK.

Med säker innebär det "säker framtid". Ordet "säker" betyder så mycket för alla. Men för mig betyder det att jag är säker med min framtid. Från att gå från oro, sömnlöshet och tårar som smakar surt och elakt, till att glänsa och stiga upp ur sängen för att vandra iväg med ett leende på läpparna. Vart vandrar jag? Jo, till mitt jobb. Ett jobb som jag nu är månadsanställd på.
Inte tim-anställd. Jag har blivit av med den stämpeln och fått mig en månadsanställning.
Jag kan ta semester utan att få en knip i magen och jag vet vad jag får i lön varje månad som kommer. Detta var det bästa som kunde hända just nu. Av allt regn och gråa moln som gått över mig så var detta det bästa som kunde hända. jag kan skriva den meningen flera gånger om.

DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG DET BÄSTA SOM KUNDE HÄNDA MIG

Gissa om jag är lite kaxigare på jobb nu! Jag går med näsan i vädret och säger "pfft, jag är månadsanställd, vad är du?" - och till svar fick jag "Jag är fastanställd!"
Alltid någon som ska sabba stunden, haha.
Ska sova gott i natt damer & herrar.


[LISETTE]

1 kommentar:

mamma sa...

men diin anställning är ju en fast anställning!! fattar du inte det Lisette?