onsdag 14 oktober 2009

Landskrona.

Har precis kommit hem från Landskrona. Jag och resten av familjen var och hälsa på min broder som precis fyllt år. Det blev mat och lite pinsam tystnad. Vi insåg alla snabbt att vi var jätte trötta och alla ska upp tidigt imorgon. Besöket blev kortvarigt men mysigt. Skönt att åka utanför Malmö med familjen utan att klä upp sig. Varmt klädd från topp till tå och håret i en knut. Finns inget bättre. När vi kom hem så var det grannens tur att få ett litet 25-års paket. Jag trodde vi skulle gå in och äta torr bulle och dricka urslagen, dansk saft men inte. Paketet blev öppnat i dörröppningen och några tack sades, sen fick vi bege oss in igen. Jaha, är det de nya? Det kommer folk och är trevliga och firar grannars födelsedag men orkar inte bjud ain. Nej, jag ville inte in för jag tycker sådant är jobbigt. Gå och hälsa på folk som man inte känner och som man vet om att tystnanden kommer att överta, men jag tyckte det var ganska oförskämt. Pappa duscha och jag spruta extra parfym. Mamma stressa med att ge djuren mat. Allt detta för att sedan vända på klacken. Nej, En torr bulle och lite saft hade inte suttit fel.



Men varför klaga på det när man kan klaga på hur förbannat kallt det har blivit. Jag tjatar om min vinterjacka hela tiden, men jag får ingen tumme loss. Frysa får jag allt göra! Tjocka skor har jag i alla fall.

[LISETTE]

Inga kommentarer: