fredag 16 oktober 2009

Motivation, mens och flytningar.

Vi ligger och glo på femman. Klockan är för mycket och vi båda är jättetrötta. Vi orkar inte ens titta på varandra, så illa är det! Vi båda var uppe i tid. I tidig tid så att säga. Vi fick åka buss tillsammans på morgonen. Inte illa det. Nästan ett kryss i taket. Hur många par får åka buss med varandra varje dag? Ja inte vi i alla fall. Vi ska fira med skumpa någon dag för det är nog första och sista gången vi får åka vår lilla morgonbuss tillsammans. Kanske både positivt och negativt. Vio båda har våra humörsvängningar på morgonen.
Jag har mens och christoffer...ja, han har kill....flytningar?
Men hur var min utbildningen då? (För att få bort bilden från ert huvud med christoffer och flytningar) Den var hur rolig som helst. Självklart ska det finnas en och annan som ska bli lite avis när man gör bra ifrån sig och pratar korrekt, men det gör inget. Du som är tjugo år gammal är mognare än kvinna som är 40 bast och har inte fått tillräcklig uppmärksamhet av sin man eller av sina barn. Det är sorligt. Men jag kan bara skratta. Jag skrattar högt!
Utbildningen gick ut på kroppsspråk, kommunikation, ögonkontakt, syn på omgivning m.m
För att göra det enkelt: Helhetsyn inom vård och omsorg.
Intressant. För det vi lärde oss idag på åtta timmar har man använding för utanför jobbet. Och det blir lättare att lä'sa av sin omgivning via kroppen. Och kvinnan som var vår utbildare var härlig och från blekinge. Glad och sprallig, äldre men så charmig. Jag gilla henne.
Jag sucka några gånger och ibland sa jag "shit" och hon brast ut i skratt och sa "Ja gillar dej hörru lisette, först suckar du sen shitar du!" - ojoj vad jag skratta!
Hon lärde mig idag att man måste leta efter morötter här i livet. Morötter är motivation. Motivation för något man känner lust för. Jobb, hobby m.m. Morötter gör livet lättare. Speciellt jobbet. Jag måste hitta morötter om jobbet. Jag tänkte för mig själv "gooood luck...." men varför ge upp så lätt. Nej, morötter ska jag leta efter. Eller som sagt, motivation!
Nu ska jag sova. Eller vi.
Jag lär somna först.
LISETTE

Inga kommentarer: