måndag 5 oktober 2009

Färjan

Programmet Färjan är visserligen en jävla hype men när lisette och jag satt och åt middag förra veckan så satt vi och prata om allt det där hon tog upp något inlägg ner om jobb och så. Jag har samma inställning som henne, jag står med ett par äldre kvinnor och brer räksmörgåsar till äldre människor, En toppen jobb verkligen klagar inbte men vill få mer luft under vingarna. Jag är utbildad inom servicebranshen och vill komma ut och träffa mer folk , ännu mer service . Folk som verkligen uppskattar det man gör. Svårt att förklara men jag gillar de, få bekräftelse direkt på något sätt.

Och på tal om färjan så är det verkligen något jag skulle kunna jobba på. Både i och utanför köket altså. Bara man är delaktig inågot. Drar sitt lilla strå till stacken. Och det är något jag gick in och kollade upp direkt vad som krävdes och så vidare och för min del så såg det väldigt ljust ut faktiskt. Dock inte lediga tjänster. Jobb på båt har altid lockat, en stor båt då inget oljefartyg med 7 ryska gubbar liksom. Svårt och föklara måste vara en sjukt härlig känsla. En dag som nästan inte är den andra lik.

Vi drömmer vidare!!

// Christoffer

Inga kommentarer: