torsdag 19 november 2009

Nää men, ett klot...till mig?!

Innan jag somnar så måste jag dela med mig denna nyheten. Jag vill ha en tidning som jag bara kan läsa sådana artiklar i. Min dag hade blivit mer roande istället för oroande.

"Jaså, det har blåst in ett klot till mig....ett stort klot också....vad kan man göra med detta klot måtro?...kan jag ta in den och laga pyttepanna i den?...nää...nu blir jag glad...ett stort klot...i min trädgård....jag säger då de..."

men det bästa med denna lilla man är att han är så positiv så han säger:
"– Det är ju visserligen ett rätt vackert klot och jag skulle kunna använda det som en jättelik vas."

Nej, jag diggar inställningen. Hade det varit jag så hade jag rullat ut den på gatan sen hade jag struntat i det och inte brytt mig. Men inte den här mannen, nej han hade kunnat tänka sig göra en jättestor vas av den.

MYSTISKT KLOT Ett stort klot blåste in på Kai Wighs trädgår

[LISETTE]

Inga kommentarer: