söndag 29 november 2009

21års dag i stockholm.

Det börja med födelsedags sång i rummet och lite present öppning i köket. Det var mysigt och roligt. Fick många fina presenter. Jag var ganska förväntasfull under morgonen, just för att Christoffer hade skickat iväg ett mejl och sagt at jag ska packa ihop en väska. Det var allt. Väskan var packad, men varför skulle jag packa den?

Jag stod utanför busshållplatsen 07.20 och vänta in christoffer som kom i bilen. Jag hoppa in med ett leende och var helt nervös. Vart skulle vi? Christoffer bara log och sa inte ett ljud ifrån sig vart vi än skulle. Ju närmare vi kom desstu klara blev det. Vi ska till Centralstationen. men vart i hela friden skulle vi göra på centralstationen mitt på morgonen?

Vi gick in med våra packningar på centralstationen. Christoffer sa att vi skulle handla frukost och lite tidiningar. Okej, tidiningar och frukost. Vi ska åka någonstans. Så långt visste jag. men vart skulle vi? Frågan hade inte blivit besvarad och jag är allmänt trög så jag kunde inte litsa ut det. Christoffer tittar på mig och säger "Nu ska vi gå". Okej, vi ska gå...men vart?

Vi gick till tågspåren. Det fanns två vägar att ta till tågen och vilket skulle vi ta? Mitt i allt ringe rmin bror, kanske tur just då kanske. Han ringer för att säga grattis. Under vårt samtal så följer jag bara efter christoffer och ser inte vart vi ska åka med tåget. När samtalet är slut så frågar jag christoffer vart vi ska. Han lägger in en fräck kommentar "kolla på tåget så ser du". jag vänder mig om och ser "stockholm" - så underbart. Magen vände sig in och ut och jag visste inte vad jag skulle ta vägen. Stockholm?! Så underbart. jag ska fira min födelsedag i stockholm. Något helt annat än vad man brukar göra. Jag har fått klartecken på vart vi ska, men nu kom nästa fråga: vad ska vi göra i stockholm?

Vi myser, pratar och lyssnar på musik på tåget. Huvudet får inga frågor i sig. Jag bestämmer mig för att bli helt överasskad istället för att sitta och lista ut det under tågresan.

jag förstår direkt när vi går av att vi ska bo på ett hotell. Det måste nog vara ett måste när det kommer till att vara i stockholm. Och jag hade rätt. Vi ska bo på ett stort hotell som är så maffigt och stort. Vi får ett underbart rum med en stor och underbar säng, alltid ett plus ska ni veta.

Innan vi kom till hotellet så låste vi in vår packning på centralen, just för att gå och äta och titta runt lite. Jo, vi har varit i stockholm innan men det är alltid väldigt roligt att gå och titta, speciellt när det börja närma sig julen. Lampor överallt. Efter många om och men när det kom till mat så bestämde vi oss för ett litet ställe. Fint och ganska charmigt. Christoffer åt lammfärs och jag kåldolmar. Riktigt gott. Precis det våra magar behövde. Efter det blev det hotellet.

Vi låg i sängen och beundrar de stora kuddarna. Vi beundrar varandra ett tag och jag försökte släppa att christoffer, min pojkvän har gjort allt detta för mig. Jag mådde så underbart av tanken. Jag mår fortfarande bra av den. Så mycket som han har gjort och tänkt igenom. han själv har fått ta ledigt från jobb. Ja det var ganska svårt att smälta, men jag tror det var det chrostoffer ville åstadkomma.

Efter en stund fick jag öppna mina presenter. Jag som trodde stockholm var en present nog!
I den första presenten låg det ett cd-fodral. "Nu har han gjort musik till oss" - tänkte jag. Jag öppna den och såg att där fanns två biljetter till TIESTO i maj. TIIIESTOOOO! Har sett han förr, men detta vet jag om att det kommer bli ännu bättre. Oj oj oj. Ingen gåva man leker med.
jag säger bara "Fyfan!". Då var det dags för en andra present och här trodde jag faktiskt det bara var skoj, men det var det inte. Jag öppna och där låg det ett cd-fodral. jag öppna så snabbt så christoffer var tvungen att påpeka att han packat in presenterna fint. Förra gången hade han packat in dom i en lidl påse. Haaa! När jag öppna dvd-fodralet så låg det två biljetter till kvarteret skatan. Sinnes sjukt det där. Vår första humor och skratt tillsammans var faktiskt med kvarteret skatan i christoffers säng. Jag fick för mig att kvarteret skatan var en föreställning som inte skulle visas nu utan senare. Christoffer sa ifrån. "det är ikväll!" - usch, jag fick gåshud.

jag var i stockholm på min 21 års dag. Min pojkvän hade tagit hit mig som en överasskning. Hotellet är underbart, jag blir 21 och jag har en underbar pojkvän med mig som ser till så jag mår underbart under hela resan i stockholm OCH det viktigaste: han ser till så jag har det underbart under hela vår resa tillsammans i detta förhållandet.

Men vi skulle få se kvarteret skatan och i maj skulle vi få se tiesto, tillsammans. Mer kunde man inte be om. jag var överlycklig och full av kärlek. :)

Mer av det kommer. Bilder och text ska det komma av. Detta får inte bli för långt!
Imorgon kommer bilder från stockholm. Om jag längtar tillbaka!

[LISETTE]

1 kommentar:

mamma sa...

ja Christoffer är allt en fin svärson han!!! Bättre svärson kan man nog inte få! :)
skönt att ni hade det kul och mysigt!

kram