söndag 29 november 2009

EL CLASICO = ZLATAN


Idag den 29 November 2009 skrev Zlatan in sig i historie böckerna ännu mer. Han spelade sitt första El Clasico , El Clasico spelas två gånger på år, det är mellan stor lagen Barcelona - Real Madrid. Eftersom de vart storlagen i spanien under många år och oftast de som spelar om liga segern. Vi kan set det som Malmö - Helsingborg fast 100 gånger större. Störst är den när den spelas i Barcelona som idag.


99000 personer på läktarna. Försnack på tv två timmar innan match, jag sitter bänkad. Hela fotbollsvärlden säger att denna match var den största matchen någonsin i all fotbollshistoria. Eftersom båda lagen har gjort rekordvärvningar.


Barcelona går ut med laguppställning en halvtimme för match. Zlatan fattas! Trist men inte helt oväntat, haft problem med sina knän hela veckan. Men 0 - 0 i halvtid och zlatan byts in i minut 50, i minut 54 står det 1 - 0 till Barcelona och vem gjorde målet ? Jo Zlatan!


Jag kom på mig själv när jag stod och hoppa och skrek, i samma stund hör jag hela familjen komma in innanför ytterdörren. jag hoppar lite till springer ner för trappan och skriker " det är helt jävla sjukt, det är helt jävla sjukt 4 minuter spelade han 4 minuter KOOOOOOOOM " Familjen rusar in och njuter.


Barca vinner, Zlatan avgör sitt första El Clasico! Han är gud! Godnatt! // Christoffer

Inga kommentarer: