måndag 16 november 2009

make up store eller body shop?

Jag har skrivit innan att jag ska pröva The body shop foundation och en underlagsgel som får den blanka ytan att försvinna.

Jag har också prövat foundation från make up store och även ett skincare som också är en underlagsgel som ska få sminket att sitta bättre och få bort den blanka hyn.

Jag har sett och kännt skillnaden. I och med att jag hört så mycket från båda butikerna (make up store & Body shop) så tänkte jag att jag ska pröva lite smink därifrån. Se vad min hy trivs bäst i och vad jag känner mig som nöjdast med. Höga förväntingar hade man.



Make up store - (matt) liquid foundation:
- Efter många om och men så bestämde jag mig för att testa make up store's foundation. Jag gick dit och fick den foundation som passa mig bäst. Det blev en matt liquid foundation. Jag börja använda den efter en vecka och kände med en gång att den var för kletig och för kladdig. Jag kunde inte riktigt få fast den på ansiktet. Känslan var att den rann av mig hela tiden. Obehagligt.
Jag gav den några chanser men varje gång upptäckte jag något nytt med den. Man känner sig väldigt fettig och oljig fast den inte innehåller någon olja. Jag kände mig ganska smutsig när jag hade den på mig, just för att den hade en väldigt möglig lukt. Täckande var den om jag använde rejält med mycket foundation. Och så mycket vill jag inte använda.

Make up store - skincare system:
- Oljefri och väldigt bra för blandad hy. En lyx produkt som vill få sminket att sitta bättre och undvika blanka områden i ansiktet. Jag blev såld och köpte den med en gång. Jag använda den och fick inte någon känsla av att sminket satt bättre eller att mina blanka ytor försvann. Den positiva delen till denna produkten är att den håller väldigt länge och man behöver inte ta så mycket. Ett stort plus är att huden blir len och mjuk. Men jobbet den egentligen ska göra, hålls inte.


The Body Shop - foundation (matt):
- För mig är detta en foundation som är väldigt lyx för min hy. Jag behöver inte ta så mycket för att täcka det jag villt äcka. Ytterst lite behövde jag pensla på och jag kände verkligen att denna foundationen är riktigt bra för min hy. Den var lätt att pensla på och lätt att ha och göra med. Inte kletig eller kladdig utan i perfekt form som jag tycker en foundation ska vara (det är en smaksak). Den håller hela dagen, bokstavligt talat och tål alla väder. Man behöve ringet puder för att den ska hålla bättre, men med ett puder får man ett riktigt lyster om hyn. Jag har röda kinder och den täcker dom gott och väl.

The Body Shop - skin primer matte it:
- Bästa produkten som jag har köpt hittils. Den har bara två jobb: Ta bort blanka ytor och få sminket att sitta bättre. Den håller verkligen sitt arbete. Jag kan inte sminka mig om jag inte har denna. Ska jag sova över så måste jag ha med mig denna. Funkar jätte bra att ha över din dagcreme med.

Jag föredrar The body shop före Make up store. MUS har en del som jag älskar men det kommer inte till det viktigaste: foundation. Där nekar jag MUS totalt. Blev ganska besviken över den. Men jag kommer inte sluta handla på MUS för jag har en hel del saker som jag älskar därifrån.

[LISETTE]

1 kommentar:

Anonym sa...

mycket intiresno, tack