torsdag 19 november 2009

Kniven mot strupen.

Vilket program. Kopian av " Gordons Kitchen Nightmares " då Gordon Ramsey åker ut till olika krogar som det går mindre bra för och bokstavligen skäller ut vartenda skäl i företaget samtidigt som han ger de en hjälpande hand då och då.


Denna ide kom även till sverige , det har dock gått för något år sedan med Melker Andersson kanske ingen succe ? Men jag var lite skeptiskt till detta, en kille som springer runt och ska leka Gordon och allt känns så påklistrat.


Men så fel jag hade, detta var ju riktigt riktigt bra altså. Alexander Nilsson, damn vilken kille altså! Han var rolig, ärlig , rock&roll som han själv kanske hade sagt. Han sa såklart till de på skarpen men liksom på en normal nivå, han gav de tips och tyckte till vad som var bra och mindre bra. gav de lite nytt tänkande, han ändrade inte om hela konceptet för krogen, tvärtom. Han var som en tredje partner. Jag tyckte han var stört cool altså och det programmet har redan fångat mig. Vem vet, kanske för snabb att döma men.

// Christoffer

1 kommentar:

svärmorssan sa...

håller med dig dig, jag tyckte oxå att han var häftig och lite så där lagom arg och bestämd! Ett program värt att kolla in!

ha en bra dag idag

kram
svärmor