lördag 7 februari 2009

Saturdeeeeaaay

Lördag lördag och nej tydligen är jag inte lika intressant bland min krets, det var bara en som ville ha med mig ut. Jag tackar bestämt men vänligt nej, trött seg och ekonomin är i sparläge.

Väl hemma denna lördag och det vankas melodifestivalen, tänkte det kunde vara ganska trevligt att titta på bara sådär i brist på annat, jag menar halva sverige tittar ju på detta. Men blää vad tråkigt det var, ingen schlager överhuvudtaget, jag vill ha rosa kostymer , en trumvirvel innan refrängen, fåniga leenden. Men nej nej nu är de som att sätta på vilken kass radiokanal som helst, mega blandning och han Kristian Luuk ska hålla en sån gala inte Petra Mede, hon är rolig när hon har utrymme att få vara det. Det har hon inte här, nu ska hon vara seriös men försöka slänga in något kul mellan raderna.

Nej tacka gud att finns house, ställde mig framför spelarna och spelade istället. I ögonvrån såg jag en litet klipp med Henrik Dorsin, de gillade jag han e kung. Torr humor men jag skratta. De är nog de bästa som hände denna dagen i göteborg som inte ens är slut.

Förresten, kan lika bra slänge in en houselåt på melodifestivalen. Bättre än gangstarapparen Fronda, visserligen inte med detta året, men ändå.


// Non Schlager Christoffer

Inga kommentarer: