onsdag 11 februari 2009

Resa , hur gör man ?

I lagom tid till att vi ska boka vår semester resa så går vi och grubblar om vi ska ha All Inclusive eller inte, men som sagt i bra tajming så kan man läsa i metro, de pratas om det i radio. Vad är för och vad är nackdelarna ?

Fördelarna ser jag såklart direkt, du har "gratis" mat och dryck under hela dagen. Du kan käka frukost , lunch och middag. Vill du ha en öl så hämtar du en öl, vill du ha två öl hämtar du två öl. Glass och lite godis kan man säkerligen också räkna in där. Du har allt runt omkring dig.

Nackdelarna är väl de att du inte kommer från hotellet direkt, du sitter och äter middag i samma lokal som du äter frukost och lunch i. Om maten smakar skit vad gör man då? Äter bara för man har betalt helvete heller. Sen tycker jag de är trevligt att gå runt o kolla in lite restauranger där kvällen och hela utekvällen börjar på något sätt. Men å andra sidan kan man gå ut och äta ändå. Men ja

Det tål att tänkas över både en och två gånger, vi hade nämligen tänkt slå till nu i helgen.

Och på tal om helgen, alla hjärtans dag. Första gången jag har den att verkligen fira den med någon, någon jag verkligen brinner för, någon jag verkligen älskar , någon man vill överraska hela tiden. Jag vet var vi ska äta och vad vi ska äta. Jag vill ge dig hela världen men det kan jag inte. Hoppas det räcker med mig.

Puss Christoffer

Inga kommentarer: