fredag 13 februari 2009

Ahhh, jobbveckan är slut och allt på topp. Förutom att man är trött och seg så är det fredag, en lugn fredag som det ser ut nu. Men visst en liten virre kan fixa allt det vet jag. Ska städa lite, nya sängkläder ska fram och en liuten dusch hinner man väl med före lisette kommer. Lite fint måste det ju bli.


Står på värnhem i kylan och v'ntar på bussen hem. Värnhem är en samlingspunkt för allt myskooch allmänt konstigt folk. Det kommer fram en hemlös rejält sliten man och lite sådär salongsberusad han frågar om jag hade en cigg och det hade jag såklart inte. Han tackade så mycket och bad mig utnyttja systemet så mycket som möjligt.
Jag skrattade till och undrade vad han menade ? Då förklarar han att han mördad en person i stan med en pistolmed 5 skott rakt i nacken. Det skulle ha kostat staten 50-60 miljoner kronor som han vägrar betala. Var de 50 miljonerna kommer ifrån någonstans det vet jag inte.

Antingen så ser jag allmänt lättlurad ut eller så trodde han på det själv. Kom ner på värnhem och snacka med boysen, de är en klass för sig. Liksom jag!

Neeeeaaajj, morgondagens planerade middag ute gick inte vägen där var fullbokat. Men vi har en annan plan som är så sjukt mycket bättre. Den nämner jag inte för då blir den säkert inte av, vi kommer garanterat att berätta om den i dagarna. För den är grym, för oss är den grym för oss komer den vara rolig. Hur som helst så ligger en flaska moet på kylning. Man vet aldrig vad som händer ?

// Christoffer

Inga kommentarer: