onsdag 18 februari 2009

Godnatt. 12.58

Jag kan sova längre men tydligen så får man inte det här hemma i oxie. telefonen ringer hela tiden till lillasyster, hon har sprotlov då är det telefon och msn som gäller. Sen ringer jobb och vill ha in en att jobba extra. Jag sa att jag tar imorgon. Det är jobbigt. Fyra dagar i rad med det jobbet, ja fyfan säger jag bara. Det är inte så att man trivs längre. Värre blir det med när sin egen mamma jobbar där, det är klart som f-n att dom utnyttjar henne till att ringa och fråga om jag ska jobba, för då kan jag inte säga nej, men om mn egen chef hade ringt hade jag sagt blankt nej. Jag är trött, mycket trött på detta. mamma ringd eupp senare och sa förlåt, hon vet att jag inte vill men hon kunde inte mer än att ringa. Och när det blir så, så har vi inget annat val. Mamma måste ringa och jag måste säga ja, det är vad jag kallar att utnyttja våra relationer. Man kanske sa vara försiktig med vad man skriver ang jobb, men man får lov att ha åsikter. Åsikter som kommer att komma fram.

Jag orka inget annat än att städa rummet, igen. jag skicka lillasyster till stan för att handla in en ny ögonfransböjare. Hon är i alla fall till nytta nu under sportlovet. Telefonen får en paus och jag kanske hinner sova en stund till innan det börjar ringa igen. Och kanske få bort all den negativa grejen i en innan man får kärlek!

/Lisette

Inga kommentarer: