fredag 11 december 2009

skilssmässor under jul.

Igår fixa vi hem granen. För att få allt att funka så fick jag vänta i stan med en gran jäkel som hette duga, i över en timma! Kallt var det. Tur så kom det en kvinna och bjöd på choklad. Hon tyckte synd om mig som stod där med kassar och en stor jäkla gran. Chokladet var gott.

Efter långt om länge så kom Christoffer från jobb. Sur som en ettika var jag just för att jag har fått stå ute. Åh, jag tycker synd om Christoffer nu när jag tänker på det.
Varken Christoffer eller jag har körkort. Vi är livnjutare och går dit vi ska, höhö. Så vad fasiken gör vi med en stpr jäkla gran när vi inte kan få hem den? Vi pröva att ringa taxi men vi får bara ett nej, sen ställer vi oss på busshållpltasen och båda tittar på varandra och sedan tittar vi på granen. Det kommer inte att funka. Jag ser en taxi köra förbi och jag stannar honom. Vi pratar lite och jag kräker ur mig snabt "du får 100kr extra!". Han säger ja och börja planera hur han ska få in granen. (ALLA GÅR ATT MUTA!).

Vi fick hem granen. Nu ska skulle vi få upp den. Och det är som Christoffer säger: det sker många skilssmässor runt julen. Varför? Jo, det är när man ska sätta upp granen. Det upptäckte jag själv.



Christoffer: släpp nu inte granen!
jag: men jag rör inte ens den! Herregud...

Christoffer: ÅÅÅÅH!!
jag: ta det lugnt..herregud

Christoffer: flytta inte dig, då rör du granen !!
Jag: jag flytar inte mig. jag måste kunna få andas !!

Christoffer: nu lyfter du granen !!
jag: JAG LYFTER INTE GRANEN!
Christoffer: skrik inte!
jag: JAG SKRIKER INTE!!
Christoffer: jo nu skriker du mot mig
Jag: NEJ JAG STÅR FRAMFÖR GRANEN. JAG SKRIKER PÅ GRANEN!!
- jag säger då det. Herregud vilket jävla jobb. Aldrig mer? Jo det är ganska mysigt när man ska pynta den och dricka glögg tillsammans, men arbetet innan vill jag helst slippa. Inget glamour jobb det inte. Nu är granen uppe i alla fall. Mysigt. Det luktar gran i huset. Några julklappar fick jag lägga under också.

[LISETTE]

2 kommentarer:

jayne sa...

ha ha ha ha ha PRECIS så är det!!!! Men håll ut...ni kommer skratta åt alla julgranar en dag.

Imorgon kommer så mamma och pappa hem...som små pepparkakor.

Max mormor! sa...

så djäkla fin!!! UNDERBART av er två! TACK!!!
hoppas ni nu får glädje utav Max istället...menar vad är det för värt att skiljas över en gran när man har honom? *hehe*