onsdag 27 januari 2010

2 år, 2 heela år.

Ja nu är det två år sedan man träffade lisette den där kvällen på slagthuset som skulle förändra mycket av mitt liv. Jag har henne och alkoholen att tacka för den dagen/natten. Skulle hon inte charmat mig så otroligt mycket med sina sms så hade jag aldrig jagat helg efter helg efter helg att få träffa henne. men det sket sig vartenda helg men pang den 26 januari 2008 så fick jag träffa henne. Blev fler och fler sms under kvällen men just den kvällen kändes det som vi skulle träffas, pirr i magen när hon skickar att hon står i baren. Men jaha ? Slagthuset är stort, jag yrar runt lite men detta låter som en klysha men hon var den enda och den första man såg i baren. Shit vad vacker hon var OCH ÄR! Hon stod där och tittade ner på sin mobil och skrattade, en nervösingivande kram öppnade allt. Vi skrattade och mös, lärde känna varandra lite mer och fick pussas lite!

Nattamat blev det såklart och där sitter vi på Burger King och äter vars ett Chrispy Chicken med cheese dipp som hon tyckte var för stark! Vi vinglar ut från bk och står mitt på gustav adolfs torg och fryser, vi ville inte skiljas åt men var väldigt nära. Där kommer spriten in i bilden, vill dock understryka att jag var inte packad men hade kanske större mod än vanligt och bjöd därför med henne hem. och hon svarade ja, klump i magen då men jävligt nöjd. In i en taxi och jag sätter lisette bak och mig själv fram. I samma sekund som jag sätter ner min röv inser jag hur klumpigt och okärleksfullt det var att sätta sig fram men skulle framstå som en idiot att hoppa bak igen. Skitsamma, nästan framme hos mig på motorvägen så känner jag hennes hand röra vid min hals och det springer i hela kroppen på mig och då fatta jag att hon sket i om jag satt fram bak eller i bagaget!


Hemma hos mig städar man undan snabbt eftersom tjejbesök inte stod på dagordningen. Minns hur himla vacker hon var, blyg men ändå lisette. hade gjort vad som helst för att vara tillbaka där just den timmen men ändå inte, hade aldrig velat byta ut den säkerheten jag har nu mot något i världen. jag sätter på saw filmen som vi somnar till runt 0730 efter lisette ringt sin mamma " Jag sover hos en kille som heter Christoffer " och jag hörde hur jävla dumt det lät eller nej men tolkas. Svärmor anette visste ju inte ett skit om mig, så vad skulle hon tro eller tänka ? Men i huvudet tänkte jag att jag skulle ta så väl hand om hennes lilla diamant.


Vaknar upp och ger lisette en liten puss i pannan och där kommer samma känsla som i taxin när jag satte mig fel " heeeelvete vad gör du ? " . Vakna hon ? Sover hon ? Var det för på ? Men nej, hon sov och tur var väl det för jag kände mig dum och på.


Vi ligger kvar i våra festkläder , jag skryter om mitt guccibälte sen tittar vi på kvarteret skatan och inser att vi är precis lika tråkiga och torra båda två. Runt 1730 tar hon taxi hem i sin blåklänning, mörka jacka och högklackat som gjorde jävligt ont för henne att gå i.


2 år senare möts vi på mitt jobb och vi går till entre där jag erbjuder mig att bjuda på middag, Vi går in på Olearys och får ett perfekt bord där. Börjar med lite förrätt, kycklingvingar med blue cheesedipp och någon typ enchiladas grej som inte var helt hundra men skit samma. Efter det smackade vi in två underbart goda burgare som de verkligen kan göra på det stället. Efter det satt vi och jäste och drack öl och prata om allt och inget och kollade på Liverpool spela sig ännu längre ner i träsket. ( Den engelska ligan då ) . Efter vi jäst lite till åker desserten in som var helt enormt god, någon friterad sak som vi inte visste vad det var men gott var det som man fick med någon glass som de hade rullat inågot. Mumsfillibabba, vi rullade där ifrån sen hem till lisette. Myste, busa och skratta gjorde vi! Slutar med att lisette somnar på mitt bröst! 26 januari jag älskar dig. Lisette jag älskar dig ännu mer!






// Christoffer

1 kommentar:

svärmor sa...

så fint skrivet Christoffer *L*