tisdag 30 mars 2010

när man bara vill läxa upp.

Vi kör lite plus och minus.

(+)-plus

Jag har införskaffat mig en bra kamera som jag är nöjd med. Jag ska bara lära mig lite mer om den. Det blev inte dne jag skrev om utan en annan. Blandad med digitalkamera och systemkamera. Ja, vad kan få fel egentligen med en sådan kamera? Slingat håret har jag också gjort. Jag kommer hem och ingen upptäckte någon förändring i håret. Ett stort plus för det, för då har jag äntligen fått resultat av mitt hår. Jag har den färgen jag vill ha i håret. Min frisör sa att den va väldigt lik min naturliga hårfärg så jag kunde gå me dmin utväxt i alla fall tre månader (jag har varit mörkbrun/svart-hårig innan och jag har inte riktigt vetat vad min hårfärg har varit under, men att få komma så nära sin egen hårfärg och SÅ ljus är perfekt) och det är väldigt bra!

Många planer och överasskningar har kommit upp till ytan med. Christoffer fyllde 23år och han fick en valfri resa till sommaren av mig, nu ska det kollas resor minsann! Ser framemot det för jag tror inte riktigt vi hade planer på utomlands i sommar mer än att vi bestämt att vi ska spara till thailand till vintern.

(-) minus

Jobb. Jag har precis blivit fast, men det var inte enbart jag som blev fast utan jag blev det med två andra. Jag går runt som vanligt. Jag har jobbat är så pass länge att jag går där med en vanlig attityd som jag alltid gjort. Bara för att man är fast så betyder inte det att jag eller min personlighet ska ändras till något som tror sig vara större än alla andra. Tyvärr så tror vissa att fast-tjänst ger rätten till att bestämma mer. Nej! Man får lov att komma med bra/dålig kritik och med åsikter. Man ska verkligen känna sig delaktiv i samtals ämnen och möten, mötena är till för de som jobbar FAST! Då är det självklart att man ska öppna upp och säga sitt med kropp och själ. Låt ingen trycka ner dig eller säga något annat. Men bara för man har fast så betyder det inte att man ska säga att "såhär är det och lyssna på mig" - det gör chefen. Kvittar vilket jobb så är det chef/arbetsledare som säger "såhär är det, lyssna på mig" - jag tål inte en sådan attityd.

Städning, mitt rum är kaos. Hyllan har gått i sönder men pappa fixa! Nu ligger allt huller och buller på mitt golv. Imorgon ska jag ta tag i det. Ska verkligen fixa till det. SORTERA!!

GODNATT
[LISETTE]

Inga kommentarer: