onsdag 17 mars 2010

make your day with this.


[Canon Digitalkamera IXUS 100IS ]

jag har länge tänkt på en kamera. Först en systemkamera men har snabbt ändrat mig. jag har letat upp info, tips och en hel del råd ang systemkamera. Jag kan hålla med att det är inget man ska köpa bara sådär, även om det finns för amatörer, så att säga. Men det måste finnas lite kött på benen innan. Har jag det? Hittils har jag bara haft en fungerande kamera i mitt liv och det var från min student. Fick den av Christoffer. Jag kollar på bilderna idag som jag tog med kameran. Gryniga och fläckiga. Då var dom helt suveräna, idag så ser jag att jag måste ha en ny som håller kvalite minst två år fram, om inte mer.

(usch, jag låter hemsk. Jag grät som bara den när jag fick den kameran från min man. jag grät och var chockad. att han kunde!! kunde få mig så glad för en liten fjutig kamera. den kameran är minnen och kommer alltid att vara med mig vart jag än är. trots att den står och dammar nu så gör den faktiskt nytta på många områden)

så nu har jag kollat lite och läst lite (man ska helst inte läsa, det blir fel) och jag tror jag har hittat en kamera i alla fall. vad jag har läst och förstått så är den mer älskad än hatad. Poängen ligger ganska högt. Jag ska faktiskt gå och kolla om jag kan fråga mer om den och kanske till och med få testa den. Måste ha en ny kamera. nya äventyr behöver nya bilder!


[LISETTE]

Inga kommentarer: