lördag 15 maj 2010

ibland rinner tiden iväg.

Ha, ett godnatt inlägg till. jag måste vara en drottning på det nu. Sitter och njuter av mitt ny duschade hår. Har en jobb dag imorgon till sen är man ledig. Men ibland är det bara så skönt att bara få duscha av sig allt som har med jobb och svett att göra. Imorgon vet jag att jag kommer vakna upp piggare och starkare i kroppen. Magiskt vad en dusch kan göra med en. Nu låter jag som en svettig apa...

Har kollat igenom bilder på en. Hur man har förändras under ett års tid! Det som har förändrats mest på mig är mitt hår. Från svart till blond. Jag vill visa bra före-efter bilder men sen orkar jag inte lägga ut bilderna pga att jag skäms över hur mitt hår var förr. En del säger att jag passa utmärkt i det, en del säger tvärtom. Jag säger att jag saknar att vara brunett för jag var det så pass länge så att jag till och med glömde bort att jag i grund och botten var blond. Jag saknar det bruna, och inte det svarta som jag intala mig själv att det inte var. Ljusbrunt skulle jag hållt mig till. Idag jag jag förbi en spegel och insåg hur mycket jag älskar min blonda nyans. Den är tillbaka och den är så verklig som den bara går att bli. Känns knasigt att titta på sig själv fortfarande.

Något jag tänker mycket på är min längd. Jag hade en underbar längd på håret, men nu känns det som att den helt plötsligt är borta. Den har försvunnit någonstans. Har någon klippt mig i sömnen? Jag undrar så...

Inga kommentarer: