måndag 10 maj 2010

detta har redan hänt...so?

i och med min mobil är som den är så bestämde jag mig för att ta tag i tidingen (metro) och läsa lite. Jag läser alltid via mobilen annars. Så nu fick det bli läsning som man gjorde FÖRR i tiden...höhö.

Bläddra igenom sida för sida och läste lite smånyheter och en del lite större. ja vad kan vara större än Val 2010, just nu?! Får verkligen inte missa det, rösta rösta rösta.. hysteri överallt varje år. Självklart ska det vara det. Vi ska rösta. JAG ska få rösta för första gången. Jag lägger ner mycket nergi på det för jag vill veta på vad jag ska rösta och VARFÖR. Den stora frågan: varför.

Men sen så vände jag blad och ser en minimalt liten artikel som är bara några meningslösa meningar. Kunde lika bra låtit bli att klämma in dom meningarna där. Det kändes som man hade klämmt in meningarna där bara för att fylla den lilla biten som var kvar på sidan.

En pappa som har tagit sitt liv och med sig har han tagit sina barn. Vill jag ha mer information om det så kan jag vända mig till en annan tidning eller nätet, då kanske jag får svar på den frågan jag ställde mig efter jag läst dessa fjuttiga rader.

Jag har skrivit det innan och jag skriver det igen: varför är vissa nyheter större än andra? vad är det som får en del nyheter att väcka så stora känslor i kroppen, medans andra väcker stora känslor men pratas så lite om? Jag gillar inte tråkiga nyheter och vill gärna slippa dom, för det händer väldigt mycket överallt och omrking en. Så egentligen ska jag inte klaga...men jag blir fundersam.

Frågan jag ställde mig var om inte det fanns en mamma med i hela bilden, och varför pappan tog sitt liv och bestämde sig för att ta med sig sina barn mitt i allt. Ibland känns det så kallt när tidningarna skriver in något frukstansvärt, som något så litet. Det var inte sålänge sedan det hände något liknande här i skåne. En man tog sitt liv och tog det med sina två barn. Av svartsjuka tog han sitt liv...och tog sina två barns liv...(!!) - det skrevs om det och det blev ganska stort. Nu hände det igen.

Tänker då människor: men detta har redan hänt...hemskt, men nu får vi koncentrea oss på något annat. För det har hänt innan (?)

[LISETTE]

1 kommentar:

Missmalmberg sa...

Oh vad snäll du är som är så ärlig =) Tack vännen!